سئل شيخنا رحمه الله عن لعن يزيد بن معاوية وماذا يترتب على من يحبه ويرفع من شأنه فأجاب أما اللعن فنقل فيه الطبري المعروف بالكيا الهراسي الخلاف في المذاهب الأربعة في الجواز وعدمه فاختار الجواز ونقل الغزالي الخلاف واختار المنع
وأما المحبة فيه والرفع من شأنه فلا تقع إلا من مبتدع فاسد الاعتقاد فإنه كان فيه من الصفات ما يقتضي سلب الإيمان عمن يحبه لأن الحب في الله والبغض في الله من الإيمان والله المستعان
I asked my shaykh Rahimullah regarding cursing Yazeed bin Muawiyah and about loving him, he replied Tabari (rah) quoted four schools of thought (regarding cursing or loving yazeed) and they differed in it, and his(Tabari) final verdict was it is permitted (to curse), But (Imam) Ghazali (rah) went against this stance and choosed the prohibiton.
Loving and glorifying him (Yazid) is not done except by an innovator who has void belief because he (Yazid) had such characteristics that his lover deserves to be faithless, because to love and hate just for the sake of God is a sign of faith.
[الإمتاع بالأربعين المتباينة السماع 1/96]